.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حواشی مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای گیلان

شمال نیوز: مراسم تودیع مدیر کل پیشین و معارفه مدیرکل جدید صدای و سیمای مرکز گیلان ظهر امروز در سالن بانک صادرات رشت با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش خزر، مراسم تودیع و معرفه مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان با حضور دکتر قربانی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان، استاندار گیلان، موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان های صداوسیما، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه و جمعی از مسئولین صدا و سیمای مرکز استان در سالن همایش های بانک صادرات استان برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم، بسته تصویری کوتاهی از آنچه که در 4سال گذشته در گیلان گذشت، پخش شد و نصرپور، مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز گیلان به سخنرانی پرداخت.

تا نگاهی میکنی وقت رفتن است و چه زود دیر می شود

نصرپور در ابتدا با بیان اینکه بنده خودم را از بسیاری از گیلانی ها گیلانی تر می دانم و واقعا چقدر زود دیر می شود، گفت: "روزی می رسد که باید با تمام دلبستگی ها و وابستگی ها را رها کرد. هرگز راضی به رنج این هجران نبودم. اجازه بدهید قسمتی از موفقیت های پرشمار همکاران خوب و متخصصم که در گیلان اتفاق افتاد را معرفی کنم:

- رادیو گیلان 24ساعته شد. رادیو در مواقع برف و بحران همراه مردم بود. در رادیو در حوزه دفاع مقدس، ثبت موسیقی گیلان و گیلانی پیشرفت های قابل توجهی داشتیم.

-در حوزه سیما مستندهای فراوانی از جمله مستند پرفسور سمیعی، مستند شهید کریمی، مستند مفاخر گیلان ساخته شد.

- مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماه محرم به زبانهای گیلکی و تالشی پوشش داده شد. در محور مستند سازی هم آثار خوبی ساخته و ارایه شده از جمله مستند قدسیان و.... که با استقبال خوبی از مردم استان مواجه بود.

- در حوزه خبر نیز می توانم به کسب عنوان خبر برتر کشور در هجدهمین جشنواره کشور و کسب 11جایزه اشاره کنم."

مدیر کل پیشین صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه رضایت مردم استان از همه چیز مهمتر می باشد، افزود: " این همان موفقیتی است که باید قدردان آن باشیم"

وی در پایان، با عنوان اینکه باید سپاس گوی همه پیشینیان باشیم، گفت: "گیلانی ها را شایسته بهترین ها می دانم"

پس از پایان اظهارات نصرپور، از برخی آزادگان سرافراز دفاع مقدس صداوسیمای گیلان تقدیر به عمل آمد.

شبکه های استانی بوجود آمده اند تا در خدمت آداب و رسوم و فرهنگ هر استان باشند

در ادامه موسوی مقدم، معاون امور مجلس و استان های صداوسیما با بیان اینکه صمیمانه از همه مسئولان محترم بویژه از آیت الله قربانی، دکتر نجفی، استاندار فعلی و مهندس هاشم نیا، استاندار پیشین که درجلسه حضور دارند، تشکر می کنم، تصریح کرد: "رسانه یکسری وظایف جاری دارد که الزاما باید انجام بدهد که این امور جاری اگر انجام نشود، خیلی از اطلاع رسانی ها نادرست انجام می گیرد"

 وی سرعت در انتقال اخبار و صحت آن را از ضروریات نبرد رسانه ای امروز عنوان کرد و افزود: "تجلی سرمایه ها و داشته های فرهنگی هر استان در شبکه های استانی که مکمل شبکه های ملی هستند، بسیار زیاد و عمیق است"

موسوی مقدم ادامه داد: "شاید این تعبیر گزافه نباشد که سرمایه های فرهنگی به مشابه شمش های طلایی که در بانک نگهداری می شود، بوده و باید در سطح ملی مورداستفاده قرار گیرد چرا که شان فرهنگی و تمدن ما را نشان می دهد و اگر به دست فراموشی سپرده شود، ظلمی است که نه تنها به استان بلکه به کل کشور شده و لذا نکته مهم این است که از گذشته عبرت بگیریم چرا که گذشته چراغ راه آینده است"

معاون امور مجلس و استان های صداوسیما با بیان اینکه ارزشها باید در عرصه هنر و رسانه ها استفاده شود، تصریح کرد: "شبکه های استانی بوجود آمده اند تا در خدمت آداب و رسوم و فرهنگ هر استان باشند ولذا اگر این کار به درستی انجام نشود، یعنی ما وظایف محوله را به خوبی انجام نداده ایم"

موسوی ضمن تشکر از زحمات هشت ساله نصرپور، گفت: "اگر نبود همت دولت، همکاری مسئولین استانی و صدا و سیما، نمی توانستیم 90% پروژه سامانه دیجیتال را با موفقیت به پایان برسانیم. البته هیچ کس شک ندارد که موفقیت هر مدیر مدیون همکاران و معاونین آن سازمان یا مرکز می باشد."

مقدم در پایان طلوعی را مدیری رزمنده، ایثارگر، نظریه پرداز و رسانه شناس دانست و گفت: "آقای طلوعی دارای تجربه استانی و ملی می باشد"

نگاه آقای نصرپور این بود که رضایت مردم گیلان را جلب کند

در ادامه با پخش مستندی، استاندار گیلان به پشت تریبون رفته و ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: " چند نکته ای در همین جلسه به ذهنم رسید که خدمتان ارائه می کنم"

استاندار ارایه برنامه هایی مبتنی بر نگاه خلاقانه و مبتکرانه را انتظار دولت از صدا و سیما برشمرد و گفت: " امیدوارم برنامه هایی ارئه شود که بتواند صداقت و امنیت را در مخاطبان به وجود آورد و در جهت شناساندن توانمندی های استان گیلان به مخاطبان گام بردارد"

 دکتر نجفی ضمن اشاره به نقشی که صدا و سیما می تواند در توسعه ی گسترش گردشگری گیلان از طریق نهادینه کردن الگوهای صحیح، تقویت خودباوری و فرهنگسازی ایفا کند، ارائه ی برنامه های پر محتوا با روحیه ی مردم ، تقویت روحیه ی نشاط، امید، سازندگی و سوق دادن جامعه به سمت کارآفرینی و تعهد اجتماعی را از تاثیرات بسیار مهم صدا و سیما بر جامعه دانست.

استاندار در ادامه به بیان خاطرات مشترک خود با مدیرکل پیشین صدا و سیمای مرکز گیلان و معاونین وی پرداخت و گفت: "در هفته ی اول ورودم به استان با سیل و باران سنگینی مواجه شدیم به نحوی که بخش اعظمی از شهر رشت و پنج شهر دیگر استان زیر سیلاب بود. صدا و سیما اصرار داشت که با استاندار در داخل شهر رشت صحبت کنند. بالاخره هم موفق به مصاحبه شدند و جمله ای را در آن مصاحبه در چهارراه میکائیل رشت گفتم و آن این بود که به مردم شریف گیلان قول می دهم که دیگر اتفاقی از این قبیل تکرار نشود و بحمدالله بخش زیادی از همکاری ها انجام شد و بنده دیدم که صدا و سیما همین قسمت از خبر را تا چه اندازه پیگیری کرد تا عملی شود."

استاندار افزود: "در برف سال 1392 هم صدا و سیما شبانه روز با ما همراه بوده و در انعکاس خبر و توانمندی های فرزندانشان در دولت و انعکاس مشکلات مردم بسیار خوب عمل کرد و باز پنج ماهی نگذشته بود که حدود شش و نیم میلیون مسافر در نوروز 1393 داشتیم که چه زیبا صدا و سیما انعکاس خبر دادند. کمتر برنامه ای در صدا و سیما است که مسئولین مسائل شان را مطرح نکنند که گاها خودم با رسانه تماس گرفتم که کمتر پخش شود ، تا مردم بیشتر نگران نشوند ، بنده در این بخش واقعا از کار بزرگی که صدا و سیما انجام می دهد، قدردانی می کنم."

دکتر نجفی با بیان اینکه نگاه آقای نصرپور این بود که رضایت مردم گیلان را جلب کند، گفت: "کمتر روزی بود که پیامک های ایشان که تقریبا یک صفحه ای! بودند برای بنده فرستاده نشود و البته مضمون همه آن ها هم این بود که آقای استاندار وعده هایی که در رسانه داده اند عملی شود."

استاندار گیلان در ادامه به چگونگی انتخاب مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان اشاره کرد و گفت: "بنده در چند باری که با آقای موسوی مقدم صحبت کردم، به ایشان گفتم که شما معاونین خوبی در استان دارید و چه خوب است از همین مدیران موفق بهره مند شوید. ایشان هم گفتند که برنامه هایی در انتخاب مدیر دارند و از آن جایی که بنده اعتقاد راسخ به آقای موسوی مقدم دارم، با بررسی هایی که در خصوص دکتر طلوعی داشتیم وی را مدیری جوان، جوانگرا با اندیشه هایی نو و همچنین تجارب خوب استانی و مرکزی یافته و خوشحال هستیم که از حضور فردی که تجربه ی مدیریت شبکه جام جم را در کارنامه خود دارد، بهره مند شویم"

مجمع نمایندگان از صدا و سیما حمایت خواهد کرد

در ادامه دکتر قربانی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر و قدردانی از حضار، دهه ی کرامت و آغاز هفته ی دولت را به دولت مردان تبریک و یاد و خاطره ی شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: "امیدوارم که بتوانیم پاسدار همه ی دستاوردها باشیم"

 وی با بیان اینکه به سفیران تیم هسته ای که توانستند پروسه مذاکرات هسته ای را مدیریت کنند، خسته نباشید می گویم، افزود: "از سپاه پاسداران که توانستند موشک های نقطه زن را به موفقیت برسانند، متشکرم و همچنین از رییس جمهور محترم کشورمان نیز سپاسگذارم"

قربانی با بیان اینکه امروزه نقش رسانه بر کسی پوشیده نیست، گفت: "شاید برای شما اظهارات بنده چون زیره به کرمان بردن می باشد، ولی در این دنیای امروز، مدیریت کردن رسانه ی ملی کار بسیار سخت و دشواری است. دنیای سرمایه داری و غرب توانسته اند بر افکار عمومی مدیریت کنند، با همین رسانه ها توانستند انقلاب های رنگی به وجود بیاورند و با تحریف در واقعیت ها و دروغ و تقلب، واقعیت هایی هم چون هشت سال دفاع مقدس و حضور پرشور مردم در انتخابات را طور دیگری جلوه دهند"

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه روی کار آمدن دکتر سرافراز برای ما گیلانی ها یک فرصت است، افزود: " نکند این فرصت تبدیل به تهدید شود چرا که گیلان ما هنوز نیاز به توجهات دکتر سرافراز دارد."

وی با اشاره به اینکه همه جا باید نیمه پر لیوان را ببینیم، گفت: "بنده باید جمله ای را به عنوان اعتراض به رسانه ها بیان کنم، در خبر 20:30 شبکه 2 گزارشی پخش شد از استخر آستانه که دو وزیر برای افتتاح آمده بودند و میلیون ها تومان هزینه صرف آن شده بود. حالا 2 روز استخر بخاطر کلرزنی تعطیل بود که این را رسانه ای کردند و این برای گیلان ما اصلا خوب نیست. مجمع نمایندگان از صدا و سیما حمایت خواهند کرد تا بتوانیم گیلانی داشته باشیم در شان مردم ولایتمدار گیلان."

مدیرکل جدید صدا و سیمای استان گیلان: نمی توانم خوشحالی خود را انکار کنم

در پایان هم مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه نمی توانم خوشحالی خود را از اینکه به این سمت در استان گیلان مفتخر شده ام، انکار کنم، یادی از علمای بزرگ گیلان از جمله آیت الله بهجت، آیت الله لاکانی و آیت الله احسانبخش کرد و گفت: "گیلان مهد سردارانی همچون میرزا کوچک، مهد شهیدانی همچون شهید حسین املاکی است که جمله ای که حضرت آقا خطاب به ایشان فرمودند که "قهرمان یعنی این" در ذهن بنده نقش بسته است"

مدیر کل جدید صدا و سیما، گیلان را مهد فرهنگ، ادب و هنر دانست و گفت: "آرزوی هر مدیر رسانه ای است که در این استان همکاری کند و من نیز از این بابت خوشحالم و شکرگذار. از عنایت ویژه ی آقای موسوی مقدم تشکر ویژه دارم ، بنده سابقه ی شاگردی ایشان را نیز دارم ، بسیاری از مدیران حوزه ی فرهنگ در حالی مدیرند که فرهنگی نیستند و یا برخی هم فعال در این حوزه هستند که فرهنگی اند اما مدیر نیستند و کمتر پیش می آید کسی هم مدیر باشد و هم فرهنگی، که از آن جمله آقای موسوی مقدم هستند که هر دو را در کنار هم دارند. بنده برای خدمت از خانواده محترم شهدا، ایثارگران، نماینده ی محترم ولی فقیه، تک تک مدیران ارشد بخصوص از استاندار محترم، نمایندگان مردم، اصحاب علم و فرهنگ و از همکاران عزیز صدا و سیما به ویژه اقای نصرپور رخصت میگیرم. آقای نصرپور قریب به 8 سال صادقانه در این استان خدمت کردند. بنده از قدیم با ایشان دوست بوده ام. ایشان از باسابقه ترین مدیران مراکز هستند. آقای نصرپور! عدد 8 در میان ما ایرانیان بخصوص ما خراسانی ها بسیار مقدس است بخاطر امام هشتم. تقارن این جابجایی ها با ولادت امام مهربانی، امام رضا (ع) بسیار زیبا و نیکوست. شما 8 سال صادقانه کار کرده اید و این مزد هشت سال خدمت صادقانه ی شما می باشد."

دکتر علی طلوعی متولد 1350 ، دکترای جامعه شناسی، مدیر پژوهش استان خراسان، مدیر جوان برنامه های تلویزیونی بوده و مدیر کلی صدا و سیمای استان همدان و مدیریت شبکه جام جم تا به امروز را در کارنامه کاری خود دارد. گفتنی است وی به مدت سه سال به عنوان مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان انتصاب گردید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.